top of page

Blogg

Det är här du hittar min blogg, det är här allt kul händer och det är här du får uppdateringar kring mina spännande resa. Jag kommer dela allt möjligt. Högt och lågt. Djupt och ytligt. Hur mycket eller hur ofta vet jag inte men det kommer ge sig med tiden precis som mycket gör när det handlar om resor.

 

Bloggen är indelad i olika kategorier utifrån vad inläggen har för huvudämne. Vill du veta mer om vad de olika kategorierna innebär kan du klicka här

DSC_0013.JPG
  • Skribentens bildSigrid Rosenfeldt

Jerusalem

Aldrig har jakten på skugga varit mer ihärdig. Vi sitter i nuläget utanför en synagoga i den judiska delen av Jerusalems gamla kvarter. Husen och arkitekturen från den gamla tiden är fantastisk och det är fascinerande hur så många olika religioner kan befinna sig på samma plats.


Vi har än så länge tagit oss igenom de armenska kvarteren och tittar på de judiska just nu. Både jag och pappa är heltäckta i kläder men trots allt oerhört svala sådana. Det är 32 grader varmt och strålande sol med inte ett moln på himlen. Kort sammanfattat är vi båda svettiga från topp till tå och häller i oss vatten så ofta vi kan. Det är med blandat medlidande och fascination jag ser de judiskt troende gå runt i långa svarta byxor, vit skjorta, tjock svart kavaj och svart hatt. En del ser ut som om det inte bekommer dem för ett ögonblick medan andra ser mer lidande ut...... Nu ska vi fortsätta mot den västra muren och de muslimska kvarteren. Hoppas ni har en lika bra dag som vi!




9 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Sista dagen

Chernobyl

bottom of page