top of page

Blogg

Det är här du hittar min blogg, det är här allt kul händer och det är här du får uppdateringar kring mina spännande resa. Jag kommer dela allt möjligt. Högt och lågt. Djupt och ytligt. Hur mycket eller hur ofta vet jag inte men det kommer ge sig med tiden precis som mycket gör när det handlar om resor.

 

Bloggen är indelad i olika kategorier utifrån vad inläggen har för huvudämne. Vill du veta mer om vad de olika kategorierna innebär kan du klicka här

DSC_0013.JPG
  • Skribentens bildSigrid Rosenfeldt

Magic Mike

Vilken dag! Perfekt från början till slut utan undantag. Det känns som en sån där dag man minns tillbaka till om ett par år och tänker ”Det var en av de bästa dagarna i livet”.


Vad har vi då gjort idag? Vi bestämde oss för att utforska de gamla Jaffa kvarteren i den 35° värmen. Till en början strosade vi fram genom Jaffa marknad, en blandning mellan bazar och loppis. Det är en märklig uppsättning med gulmålade rutor på marken där saker bokstavligen ligger utslängda på marken utan någon form av finess eller marknadsföring.


Vi fortsatte genom gränder kantade av små butiker med lite allt möjligt från kaffekannor till smycken. Överallt försöker de ropa in en och visa in en i butikerna, jag medger att det blir en aning obekvämt. Jag känner mig så stressad av att de innan man ens hunnit fram till butiken så vinkar de in en..... jag vill bara gå rakt förbi dem, definitivt inte in. Iallafall, vi gick mot de äldre kvarteren av Jaffa och hittade en makalös utsikt. Det var varmt men så vackert med det turkosa havet och kontrasten mellan grönska och storstad.

Här hittade vi även önskebron. En bro där alla dina önskningar skulle gå i uppfyllelse om man höll handen på sitt stjärntecken och blickade ut över havet. Självklart gjorde vi det.

Vi strosade vidare genom Jaffa kvarteren och den närliggande hamnen. Väldigt avslappnat utan några direkta måsten och njöt helt enkelt av tillvaron.

Ikväll var det ju även Eurovision på programmet. Semi 2 som blev väldigt bra både resultat- och upplevelsemässigt. Det som jag tycker är det allra bästa med Eurovision och att vara där det händer är alla människor man träffar. De är i regel oerhört vänliga och vi alla delar samma intresse. På bussen till arenan träffade vi en Israel som kunde mer än mig om Göteborg och undrade varför Samir och Viktor aldrig blivit skickade till Eurovision. Han hade varit på Allsång på Skansen och tyckte Eurovision borde hållas i Göteborg så alla kan fira på Liseberg. Han hade stenkoll. Vi träffade även en Australiensare som var så genomärlig och fantastisk att jag önskade att han aldrig behövde gå. Han hade sån humor och intresse i Eurovision. Underbar människa. Finns mycket härligt folk här från så många länder.

Bilden ovan är på oss och Mike, den härliga australiensaren.


Här nedan fantastiska Nederländare, Kroatiens bidrag med guldmålade, vältränade änglakillar och en Eurovision selfie.









17 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Sista dagen

Chernobyl

bottom of page