top of page

Blogg

Det är här du hittar min blogg, det är här allt kul händer och det är här du får uppdateringar kring mina spännande resa. Jag kommer dela allt möjligt. Högt och lågt. Djupt och ytligt. Hur mycket eller hur ofta vet jag inte men det kommer ge sig med tiden precis som mycket gör när det handlar om resor.

 

Bloggen är indelad i olika kategorier utifrån vad inläggen har för huvudämne. Vill du veta mer om vad de olika kategorierna innebär kan du klicka här

DSC_0013.JPG
  • Skribentens bildSigrid Rosenfeldt

Strosning i stan

En ganska avslappnad dag efter en tung dag igår med mycket intryck och tankar. Spökstäderna byttes till storstad (?) och idag strosade vi runt i Kievs innerstad. Lite shopping blev det innan vi fortsatte med buss mot vad vi trodde skulle vara en skulpturpark med modern ungdomskonst.


Vi kan bara konstatera att det var lite vi en besvikelse..... Vi fortsatte upp mot St. Andrews katedral. Pampig byggnad i stark färg minst sagt.

Kvällens underhållning bestod av Michael Jacksons hits framförda av Gos symfoniorkester på Carribean Club. Fantastiskt? Nja kanske inte helt men det var en cool (och definitivt unik) upplevelse.

Nu dags att lägga sig, om det inte märks på det ganska fåordiga inlägget så är jag oerhört trött och längtar efter att få sova...... Godnatt på er! Ger er en inblick i Ukrainas trafiksituation. Hint: Kolla skylten och fråga er själva om ni hade parkerat där? Om svaret är ja är det stor chans att du egentligen har ukrainskt blod.

Godnatt!

18 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Sista dagen

Chernobyl

bottom of page